Program wyborczy grupy Twój Samorząd
Doceniamy obecne rozwiązania, naszym planem jest ich udoskonalenie.
IZBA
PROMOCJA ZAWODU RADCY PRAWNEGO
- Budowanie wizerunku zawodu radcy prawnego jako zawodu zaufania publicznego oraz marki radców prawnych jako profesjonalistów.
- Zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie dostępności usług radców prawnych.
- Stworzenie spójnego, wieloletniego planu promocji zawodu radcy prawnego, uwzględniającego działania długofalowe obejmujące okres kadencji organów Izby.
- Udoskonalenie i popularyzacja wyszukiwarki radców prawnych, jako praktycznego narzędzia promującego pracę radców prawnych, pozwalającego szerokiemu gronu odbiorców odnaleźć radcę prawnego najwęższej specjalizacji.
- Nawiązanie relacji z organizacja wspólnych wydarzeń ze środowiskiem biznesu oraz organizacjami przedsiębiorców NGO', fundacjami etc.
- Intensyfikacja współpracy Izby z jednostkami samorządu terytorialnego pozostającymi na obszarze jej działania (miasto Wrocław i inne; powiat; województwo) w celu promocji zawodu. Zwiększenie udziału Izby w wydarzeniach ważnych dla regionu.
- Współpraca z uczelniami wyższymi – organizacja warsztatów i konwersatoriów specjalistycznych ze studentami, w tym ze słuchaczami Uniwersytetów Trzeciego Wieku.
IZBA
Wsparcie
- Zwiększenie nacisku na umożliwienie korzystania radcom prawnym i aplikantom z programów partnerskich, m.in. związanych z opieką medyczną czy korzystaniem z obiektów sportowych np. Multisport.
- Przygotowanie informatora dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą.
- Promocja dobrych praktyk radców prawnych i kancelarii radców prawnych.
- Umożliwienie korzystania z adresu Izby na zasadach „wirtualnego biura” dla osób rozpoczynających prowadzenie kancelarii.
- Wprowadzenie giełdy ofert pracy i Targi Pracy dla aplikantów i radców prawnych.
- Lokalne Form Młodych Radców Prawnych jako okazja do wymiany doświadczeń z funkcjonowania rynku usług prawniczych na terenach okolicznych Izb.
IZBA
Szkolenia
- Cykle szkoleń tematycznych - akademia prawa cywilnego, akademia prawa karnego itp.
- Zwiększenie ilości szkoleń „e-learningowych” z udziałem wykładowców – specjalistów z całej Polski i poza jej granicami; rozszerzenie kadry szkoleniowej.
- Wprowadzenie cyklicznej oceny jakości szkoleń - anonimowe ankiety oceniające jakość szkolenia pod względem merytorycznym.
- Zwiększenie oferty szkoleń z tzw. umiejętności miękkich, szczególnie na szkoleniach wyjazdowych.
- Zwiększenie możliwości udziału w szkoleniach praktycznych opartych na pracy warsztatowej, w mniejszych grupach.
- Wprowadzenie rejestracji, niektórych szkoleń w celu możliwości dostępu do nich poza terminami szkoleń.
IZBA
Izba
- Praca organów Izby oparta na planach działania – rocznych i kadencyjnych.
- Dążenie do maksymalnej racjonalizacji wydatków Izby. Budżetowanie projektowe.
- Publikowanie uchwał Rady OIRP we Wrocławiu oraz protokołów z posiedzeń Rady OIRP we Wrocławiu i Prezydium Rady OIRP we Wrocławiu. Przesyłanie kwartalnych newsletterów informujących o działaniach Izby.
- Zwiększenie transparentności działań organów samorządu: streaming zgromadzenia delegatów, jawne protokoły obrad organów samorządu i stałych komisji powołanych przez Radę OIRP w granicach dopuszczonych prawem.
- Zwiększenie funkcjonalności i przejrzystości strony internetowej Izby; zwiększenie roli Extranetu w bieżącej obsłudze członków samorządu.
- Stworzenie przestrzeni do tworzenia grup radców prawnych o charakterze merytorycznym.
- Rada jako reprezentacja radców prawnych reprezentująych wszystkie formy wykonywania zawodu, z uwzględnieniem radców z administracji państwowej i samorządowej, w kancelariach, zarówno sieciowych jak i indywidualnych, umowę o prace w tym w organach administracji publicznej oraz działach prawnych firm,w tym także osoby samozatrudnione.
- Pomoc w organizacji opieki nad dziećmi osób czynnych zawodowo.
- Organizacja większej ilości wydarzeń dla dzieci członków samorządu, np. Mikołajki, Dzień Dziecka.
IZBA
Aplikacja
- Ogłaszanie ramowych terminów kolokwiów, do końca stycznia roku szkoleniowego.
- Wprowadzenie elektronicznego dziennika aplikanta.
- Organizacja spotkań z radcami prawnymi, wykonującymi zawód w różnych formach.
- Zwiększenie wpływu aplikantów na jakość zajęć i dobór kadry szkoleniowej: cykliczne, anonimowe ankiety dotyczące poziomu merytorycznego zajęć, oraz funkcjonalności zajęć praktycznych organizowanych przez OIRP zgodnie z ustawą o radcach prawnych (wykorzystanie wyników ankiet w celu ulepszenia jakości szkolenia aplikantów oraz w doborze kadry szkoleniowej).
- Zapewnienie możliwości większego udziału aplikantów w życiu Izby: zaproszenie do udziału w pracach organów Izby (komisje stałe, wsparcie OSD oraz rzeczników dyscyplinarnych) oraz zaproszenie do współorganizacji i udziału w niektórych wydarzeniach organizowanych przez Izbę.
- Organizacja spotkań z radcami prawnymi – Seniorami.
- Wprowadzenie elektronicznej bazy wiedzy dla aplikantów, zawierającej materiały od wykładowców; opracowania kolokwiów z poprzednich lat wraz z kluczami rozwiązań; notatki itp.
- Wprowadzenie dyżuru opiekuna grupy (raz w miesiącu w OIRP).
- Organizacja wydarzeń dla aplikantów (m.in. Piknik Aplikantów Radcowskich).
- Zwiększenie możliwości udziału aplikantów w szkoleniach dla radców prawnych.
- Cykliczne, regularne spotkania aplikantów z członkami Komisji ds. Aplikacji i Dziekanem ds. Aplikacji.
- Zaproszenie do udziału w posiedzeniach Rady OIRP we Wrocławiu przedstawiciela aplikantów, w przypadku rozpatrywania zagadnień dotyczących aplikacji bądź innych istotnych kwestii – w razie zaistnienia takiej potrzeby.
- Obecność przedstawiciela aplikantów w kolegium redakcyjnym „Przeglądu Radcowskiego” (współtworzenie rubryki „Aplikacja”).
IZBA
Seniorzy
- Zaproszenie do udziału w posiedzeniach Rady OIRP przedstawiciela Seniorów jako przedstawiciela środowiska opiniotwórczego.
- Zaproszenie Seniorów do współorganizacji wydarzeń samorządowych, które cieszą się ich szczególnych zainteresowaniem; organizacja spotkań dla Aplikantów z przedstawicielem Seniorów (wymiana doświadczeń).
- Wprowadzenie cyklicznego udział członka Rady OIRP w spotkaniach Klubu Seniora, w celu wymiany informacji, uzyskania opinii itp.
- Rozszerzenie kolegium redakcyjnym „Przeglądu Radcowskiego” o przedstawiciela Seniorów.